Nažalost izgleda da se Korona virus, poznat i kao Covid-19, zadržao duže nego što se očekivalo. Zbog činjenice da su sve grane idnustruje zahvaćene krizom koju je Korona virus izazvao, rešili smo da se se pozabavimo ovim problemom. Tačnije želimo da vidimo kako će Korona virus uticati na internet prodaju.
Prva nedelja
Prema onome što smo videli u različitim zemljama koje su najviše pogođene Korona virusom (Kina, Italija, Španija,itd.), internet prodavnice doživela su porast prodaje, posebno veliki supermarketi. Međutim trgovci se plaše da će iako je došlo do povećane prodaje, situacija biti obrnuta ukoliko se pandemija produži. Neki veliki marketi u gore navedenim zemljama su zatvorili svoje internet prodavncie upravo zbog povećane prodaje jer se plaše da ne ostanu bez zaliha.
Firme koje se bave prodajom: Odeće, sve za kuću, hrane za kućne ljubimce, zabava...
Mnoge od ovih grana industrije doživele su suprotan trend od supermarketa. U prvoj nedelji krize doživele su pad prodaje, ljudi su bili fokusirani na kupovinu osnovnih namirnica za život. Zatim je usledio preokret, nakon nekoliko dana fizičke prodavnice su se počele zatvarati i svi su prešli na internet prodaju, jer ljudi nisu imali drugu mogućnost sem da kupuju na internetu.
Kada sumiramo utiske, čini se da se strah ljudi od zaraze smanjuje prilikom naručivanja putem interneta.
Jedan od primera je kompanija u Španiji ComeFruta, jedna od vodećih internet prodavnica u ovoj zemlji, koja je u poslednjih nekoliko nedelja imala veoma ubedljive podatke o porastu prodaje. Povećali su broj novih kupaca za više od 100% u odnosu na isti period iz prethodne godine, kada im je prosek bio oko 20% godišnjeg rasta.
Šta treba raditi sada?
Proverite stanje zaliha proizvoda
Ljudi sada masovno kupuju na internetu i jako je bitno da pratite stanje vaših zaliha i da ih redovno ažurirate prema potrebama vaše ciljne grupe korisnika.
Pozabavite se marketingom i pratite šta se dešava sa vašim kampanjama
Morate sada biti u toku sa svim marketing kapanjama koje su vam aktivne. Izvršite testove i uložite više u one kampanje za koje smatrate da će vašim klijentima u ovom trenutku biti zanimljive. Nemojte da prestajete da ulažete u Googl Ads kampanje ali nemojte ni da preterate sa tim. Googl sada daje razne popuste za reklamiranje.
Istražite nove ključne reči
U ovom periodu morate uraditi dobro istraživanje ključnih reči kojima ćete promovisati kampanje. Verovatno ključne reči neće biti iste kao i pre mesec dana ili dve nedelje. Predstoji vam naporan rad i ulaganje u SEO.
Želeli smo da vam skrenemo pažnju kako sve možete korisno iskoristiti vreme dok ste u samoizolaciji. Sigurno vam nije lako, ali svi mi ćemo proći kroz ovo i postati jači i pametniji!