Ako imate internet prodavnicu, sigurno ste čuli mnogo toga o Googl oglasima. A da li znate tačno o čemu se radi? Da li se vi oglašavate putem Googla?
Googl je najkorišćeniji pretraživač na svetu, zamislite da na njemu imate svoj oglas. To bi bilo vrlo korisno zar ne? Malo je složenije oglašavanje preko googla, ali ne brinite jer pomoću ovog vodiča naučićete sve što trebate da znate o Googl oglašavanju.
Osnovni pojmovi za razumevanje Googl oglašavanja
Googl pretraga
Googl je mrežni pretraživač koji upravlja i organizuje sve moguće informacije na internetu. Te informacije unose i potražuju korisnici širom sveta, pretragom, pitanjima ili istaživanjem na internetu.
Korisnici se kreću internetom pomoću googl.com ili bilo kojim drugim sajtovima i postavljaju pitanja o informacijama koje žele da pronađu, a zatim se dešava Magija klika! To je ono što se zove Googl pretraživanje (surfovanje). Pretraživanjem Googl će vam ponuditi više rezultata poput članaka, lista, slika, dokumenta što je za internet prodaju jako korisno.
Googl Ads (googl oglasi)
Googl ads su osnovni googlov program za oglašavanje, koji omogućava korisnicima da kreiraju jednostavne i efikasne oglase kako bi se prikazivali korisnicima koji traže informacije na internetu. A kako bi kampanje svakog oglašivača bile prikazane na pravi način, zasniva se na ključnim rečima.
Na primer ako sam na googl-u i tražim neki proizvod, googl će mi prikazati relevantne rezultate kao što su članci i vesti o tom prizvodu, video, priručnici na osnovu zadatih ključnih reči... Ali takođe će mi googl prikazati i najave za različita dešavanja vezana za moj upit. Ovo je za vlasnika internet prodavnice koji nudi traženi proizvod veoma interesantno, jer je mogao da otvori googl ads nalog, kreira oglase za taj proizvod i našao bi se na vrhu googl pretrage u koliko je odradio posao kako treba.
Osnovni pojmovi googl oglašavanja:
CPC – cost per click, cena po kliku koju ćete platiti za svoj oglas
CPM – cost per thousand impressions, cena oglasa za hiljadu prikaza. Ovaj način licitacije je omogućen samo u kampanjama putem kontekstualnih Google oglasa (Display Network). Dobra taktika je da jednu kampanju kreirate sa CPC licitacijom, drugu sa CPM, pa da nakon određenog vremena uvidite šta vam se više isplati.
Quality score - je broj od 1 do 10 koji određuje sam Google nakon nekog vremena trajanja kampanje, i on opisuje koliko je naša reklama relevantna, tj. koliko vodi korisnika na baš ono što je tražio.
CTR – click throught rate, predstavlja odnos broja prikaza u odnosu na broj klikova. Google nagrađuje oglase koji imaju visok CTR, time što im daje niži CPC.
Maximum CPC - Maksimalana cena po kliku koju možete da platite googlu.
Prednosti googl oglasa za vaše preduzeće
Googl oglasi vam omogućavaju veoma zanimljive opcije, kao što su:
Određivanje ciljne grupe korisnika koja pretražuje pojmove za vaš proizvod ili usluge Sprečavanje prikazivanja oglasa ljudima koji verovatno nisu vaši klijenti ili su trenutno nezainteresovani Ostvarite maksimalan povrat sredstava od ulaganja u oglašavanje Ostale prednosti Googl oglasa su mogućnost da sami odredite budzet za oglašavanje, kontrola vaših oglasa, brzina prikazivanja...
Troškovi
Googl oglasi su profitabilni i pogodni za kompanije svih veličina.
Izaberite da li želite da plaćate za klikove CPC ili po prikazivanju CPM. Iznos cene po kliku CPC ili cene po prikazivanju CPM znaci da birate da li želite da platite kada korisnik klikne na vaš oglas ili kada ga pogleda. Nema obaveznih minimalnih troškova. Pored toga možete definisati maksimalni dnevni trošak (dnevni budzet) koji googl ads sistem nikada neće premašiti.
Brzina i pogodnosti
Izmenite vaš oglas i pogledajte izmene posle 15 minuta. Uređujte svoj budžet u bilo koje vreme onoliko često koliko vi to želite. Pored navedenog dostupna vam je podrška za Googl oglase 24/7. Oglasi se počinju prikazivati gotovo trenutno.
Morate samo aktivirati vaš račun koristeći podatke sa vaše kartice. U nekim zemljama moguće je platiti nalogom za prenos, u tom slicaju oglašavanje kreće kada legne prva uplata.
Šta trebate da uzmete u obzir pre početka kampanje googl oglasa
Koja je svrha vaše kampanje? Pre svega morate da razmislite šta želite da ostvarite svojom kampanjom: prodaja, brendiranje, obrasci..
Koji dnevni budžet želite da potrošite na kampanju? Iako ga kasnije možete menjati na osnovu rezultata, postavite početni dnevni budžet za svoje Googl Ads kampanje.
Maksimalni CPC - Koji je maksimalni trošak po prodaji koji možete sebi da priuštite? To će vam zavisiti od vaše profitne marže. Na primer ako prodajete čokolade za 100 rsd a marža vam je 20%, maksimalni trošak za oglašavanje koji možete sebi da priuštite je 20 rsd, u suprotnom gubićete novac.
Koje je vaše ciljano područje? Zamislite da prodajete bicikle u Beogrdu a oglašavate se za London, mislim da to ne želite.