Da biste danas izgradili uspešan e-commerce posao, neophodno je shvatiti da se vaš posao ne zasniva samo na prodaji već da vam se najveći deo posla zasniva na ljudima i odnosu sa njima. Ljudi ne kupuju proizvode, oni traže rešenja za svoje probleme i odgovore na svoja pitanja. Zato je vrlo važno da vaš proizvod opišete najbolje što možete i da spomenete njegovu primenu, i način na koji će on vašim kupcima “olakšati život” ili učiniti ga boljim.
Daćemo vam par praktičnih primera. Recimo da prodajete čarape, možda mislite da o čarapama i nema mnogo toga da se kaže, ili podrazumevate da ljudi znaju sve o tom proizvodu, ipak su čarape nešto što svaki čovek koristi. Ali vrlo je važno da napišete od kog materijala su čarape koje prodajete i koji su njegovi benefiti, za koju su sezonu i sl. Zašto? Zato što od materijala zavisi da li će se one skupiti pri pranju, da li će se vašim kupcima znojiti stopala u njima, ako su u pitanju ženske najlon čarape koliko su otporne, da li će se one lako pocepati i sl. Nije samo dovoljno da napišete veličinu, boju i sastav. Recite vašim kupcima šta oni dobijaju kupovinom vašem proizvoda, REŠITE IM PROBLEM. Na taj način ne samo da ćete ostaviti profesionalan utisak, već ćete steći njihovo poverenje i lojalnost i stvoriti čvrstu bazu za građenje zajednice kupaca vaših prozvoda. Primećujete li da su ovo neka univerzalna pitanja? Mogu se primeniti na skoro sve odevne predmete.
Hajmo da uzmemo za primer e-prodavnicu nekog poljoprivrednog domaćinstva, u ponudi imaju voće, povrće i neke domaće proizvode (ajvar, džem, turšija i itd). Nije dovoljno samo da napišete cenu proizvoda i sortu. Pođite od toga ko kupuje namirnice online i zašto? U najvećem broju slučajeva to su ljudi koji nemaju vremena da idu na pijacu ili jednostavno žele da uštede na vremenu za kupovinu a da dobiju kvalitetan proizvod. Recite im kakav proizvod dobijaju, kako je uzgajan, zašta je pogodan (kuvanje, salatu, ceđeni sok) da li ima nekih zdravstevenih benefita... Jednom zadovoljan kupac će se uvek vratiti i rado dati preporuku za vaše proizvode. Kad god imate priliku edukujte vaše kupce, dajte im osećaj da su dobili nešto čak i ako nisu kupili ništa.
Ukoliko nudite proizvode koji su za užu ciljnu grupu, pristup je isti. Približite maksimalno vaš proizvod kupcima i posmatrajte vaše prozvode iz ugla kupca, ne polazite od stanovišta da oni znaju ono što i vi.
Danas e-trgovina nije transakciona, već relacijska. Ne možete pobediti jednostavnim kreiranjem proizvoda i pokretanjem internet prodavnice. Ako želite da pobedite, morate biti voljni da humanizujete svoj posao i da razvijate dublje veze sa ljudima za koje znate da im vaši proizvodi mogu pomoći.