U prošlom članku pričali smo o predstavljanju i približavanju proizvoda kupcu link, i napomenuli da je to snažna baza za razvijanje odnosa sa vašim kupcima i izgradnju zajednice. Sada ćemo se malo osvrnuti na dugoročnu strategiju izgradnje snažnog odnosa sa kupcima. Vaš je posao pomoći kupcima da shvate u kakvu zajednicu se pridružuju kada kupuju vaše proizvode. Ovo možete učiniti na nekoliko načina, možete voditi vaš blog na kom ćete omogućiti komentare vaših kupaca gde će oni deliti svoja iskustva, društvene mreže su neizostavni deo za izgradnju vaše online zajednice (online community). Instagram profil i Facebook page vam mogu biti od velike pomoći, jer ljudi većinu svog online vremena provode na društvenim mrežama, na vama je da zadržite njihovu pažnju, a kako bolje nego stvaranjem zajednice. Na Facebooku čak imate opciju da napravite grupu koja će biti povezana sa vašom stranicom. Ova varijanta zajedno sa opcijom Gombashop integracije internet prodavnice sa facebook stranicom je idealna da sve imate na jednom mestu.
Većina preduzetnika pokreće posao jer vidi ili ima problem za koji veruje da se može rešiti. Reč je o šansi da napravite uticaj i stvorite zaostavštinu.
U svetu e-trgovine, ljudi postaju verni brendovima kada veruju da podržavanjem vašeg poslovanja postaju deo nečega većeg od sebe. Pridružuju se grupi istomišljenika koji imaju iste probleme, ciljeve, životna iskustva i vrednosti. Vaši kupci ne žele samo da kupe vaše proizvode - oni žele da znaju da podržavaju posao koji brine o svetu. Pronađite uzrok ili grupu ljudi kojima želite da pomognete i učinite to svojom ličnom misijom korišćenje vašeg preduzeća kao katalizatora promene.
Možda niste u mogućnosti da pokrenete veliki program ili inicijativu za svoj posao, ali to je u redu. Započnite s malim i učinite ono što možete sada.
Možda se pitate odakle da počnete? Kako da napravim svoju online zajednicu? Kako da osnujem svoj community? Kako da pronađem teme koje povezuju moje proizvode i kupce? Kako da motivišem kupce da se pridruže mojoj zajednici?
Daćemo vam primer koji će vam pomoći da dobijete ideju u kom smeru možete da „idete“. Recimo da prodajete kosilice za travu. Mislite li da ovde nema mesta za izgradnju online zajednice? Ako da, grešite. Pođite od toga da ljude koje zanima kosilica vode računa o svojoj bašti, vrtu, vikendici... Vaš blog, grupa se može baviti svim temama i savetima vezanim za održavanje bašta, vrtova... E-prodavnica za prodaju prehrambenih proizvoda? Mogučnost izgradnje zajednice koje zanima zdrava ishrana, zanimljivi recepti i sl.
Evo i nekoliko načina za izgradnju snažnijih i smislenijih odnosa sa kupcima e-trgovine u narednim mesecima i godinama:
-Delite priče o svojim kupcima, predstavite prave ljude na fotografiji vašeg brenda i proizvoda i olakšajte korisnicima koji kupuju vaše proizvode da se povežu i komuniciraju jedni s drugima.
-Učinite pravu stvar, bez obzira na sve. Odnosite se prema drugima onako kako želite da se prema vama postupa. Zašto? Jer vaša reputacija i održivost zavise od toga. Online kupci ne opraštaju. Jedno loše iskustvo može ih zauvek odvratiti od vas i vaših proizvoda. Izgradite nešto na šta možete biti ponosni. Kad stvari pođu po zlu, učinite sve što je u vašoj moći da stvari budu ispravne.